E-book profilering; wat en waarom?

We hebben er allemaal weleens van gehoord en weten dat het belangrijk is. Maar wat is het nu precies, dat profileren? In principe gaat het erom dat je een bepaald beeld van jouw organisatie wilt creëren in het hoofd van de doelgroep.

Denk aan de verschillende supermarktketens, van hen heb je waarschijnlijk direct een bepaald beeld in je hoofd. Zo profileert Jumbo zich als de goedkoopste, heeft de Lidl het beste groente en fruit en moet je bij de Albert Heijn zijn voor de beste aanbiedingen.

Moet een school zich ook profileren?

Ja, ook als school moet je jezelf profileren. Ouders besteden namelijk steeds meer tijd aan onderzoek voor het maken van de beste schoolkeuze. Zij willen een school die echt bij hun en hun kind past.

Dit zie je terug in de vele online testen als: “welke school past het beste bij mijn kind”. Het is dus heel belangrijk om na te gaan wie jij als school bent, wat je te bieden hebt en wat jouw school onderscheidt van de rest.

Dat onderscheidend vermogen is niet alleen belangrijk voor het werven van toekomstige leerlingen, ook voor het aantrekken van nieuw personeel én het motiveren van huidig personeel heeft dit veel toegevoegde waar- de. Je wilt samen werken aan datgene waar de school voor staat en waar je naar streeft. Kortom een sterke profilering geeft jouw school een gezicht en karakter.

Lees of download hier het volledige e-book!